Respuestas
Respuesta:
La Guerra de los Diez Años, Guerra del 68 o Guerra Grande (1868-1878), también conocida en España como Guerra de Cuba, fue la primera de las tres guerras cubanas de independencia contra las fuerzas coloniales españolas. La guerra comenzó con el Grito de Yara, en la noche del 9 al 10 de octubre de 1868, en la finca La Demajagua, en Manzanillo, que pertenecía a Carlos Manuel de Céspedes.
Terminó diez años más tarde con la Paz de Zanjón o Pacto de Zanjón, donde se establece la capitulación del Ejército Independentista Cubano frente a las tropas españolas. Este acuerdo no garantizaba ninguno de los dos objetivos fundamentales de dicha guerra: la independencia de Cuba y la abolición de la esclavitud. Por dicha razón, grupos dispersos de patriotas cubanos continuaron luchando durante la mayor parte del año 1878 e intentarían reiniciar la lucha durante la llamada Guerra Chiquita (1879-1880).
dame una coronita xf
Explicación:
Respuesta:
La Guerra de los Diez Años, Guerra del 68 o Guerra Grande (1868-1878), tamién conocida n'España como Guerra de Cuba, foi la primera de los trés guerres cubanas d'independencia contra les fuercies coloniales españoles. La guerra empezó col Berru de Yara, na nueche del 9 al 10 d'ochobre de 1868, na finca La Demajagua, en Manzanillo, que pertenecía a Carlos Manuel de Verdes.
Terminó diez años más tarde cola Paz de Zanjón o Pactu de Zanjón, onde s'establez la capitulación del Exércitu Independentista Cubanu frente a les tropes españoles. Esti alcuerdu nun garantizaba nengún de los dos oxetivos fundamentales de dicha guerra: la independencia de Cuba y l'abolición de la esclavitú. Por dicha razón, grupos esvalixaos de patriotes cubanos siguieron lluchando mientres la mayor parte del añu 1878 ya intentaríen reiniciar la llucha mientres la llamada Guerra Chiquita (1879-1880).
Causes económiques
Cuba taba siendo afeutada poles crisis económiques de los años 1857 y 1866.
Les rexones occidental y oriental teníen distinta situación económica. La rexón occidental yera más desenvuelta, tenía más esclavos, mayor producción y más facilidaes de comerciu que la zona oriental. Esto faía que munchos hacendados orientales arruinárense.
España imponía altos impuestos y tributos ensin consultar colos habitantes de la islla.
España sostenía un ríxidu control comercial qu'afectaba descomanadamente a la economía na islla.
España utilizaba los fondos estrayíos de la islla p'asuntos ayenos al interés cubanu, como financiar grandes desembolsos armamentísticos (más de la tercer parte del presupuestu nacional), desenvolver la colonia de Fernando Po y otros. Estos gastos facer nun momentu que se precisaba un fuerte proyeutu inversionista pa modernizar la industria azucrero, lo cual empioraba la situación de la colonia.
La comprensión de la necesidá d'introducir el trabayu asalariáu como única vía pa faer avanzar la industria azucrero, daqué pocu dadu nes colonies españoles.
Explicació
n: